taloudellinen vastuullisuus
S-ryhmä investoi vahvasti kotimaahan: viime vuonna S-ryhmän yritykset panostivat lähes miljardin euron verran mm. palveluverkoston, energiatehokkuuden ja kiinteistöjen kehittämiseen. Samalla SOK vauhdittaa kaupan digitalisaatiota ja hyödyntää tekoälyä, joka tekee asioinnista entistä sujuvampaa ja henkilökohtaisempaa.
Suomalainen Nanso on esimerkki siitä, miten perinteinen yritys voi uudistua ja kasvaa rohkeilla päätöksillä. Brändiuudistus, päivitetty myymäläkonsepti ja panostukset verkkokauppaan ovat vieneet yli satavuotiaan muotitalon uuteen vauhtiin – ja tulokset alkavat näkyä.
Eläintarvike Murren Murkina lähti liikkeelle Applen tapaan, autotallista. Nyt toiminimi on kasvanut neljän liikkeen ketjuksi verkkokauppoineen. Kasvun on määrä jatkua, kertoo Murren toimitusjohtaja Tuomas Aitolehti EK:n Kasvun tekijät -sarjassa.
Terästukkuri BE Group Oy rakensi muutama vuosi sitten verkkokauppansa uudelleen. Ennen uudistusta BE Groupin verkkokauppaa käytti vain puolenkymmentä asiakasta, nykyään käyttäjiä on noin tuhat kuukausittain. BE Groupin verkkokauppa valittiin hiljattain verkkoyhteisö Digital Commerce Finlandin tapahtumassa Suomen top 3:een B2B-verkkokauppojen kategoriassa.