Cyber Monday rikkoi verkko-ostosennätyksen Yhdysvalloissa
Kiitospäiväviikonloppuna ylitettiin taas verkkokaupan aiempien vuosien ostosennätykset. Pelkästään Cyber Mondayn aikana amerikkalaiskuluttajat ostivat tuotteita verkosta 9,4 miljardilla dollarilla.
Marraskuun lopulla vietettävä Thanksgiving- eli kiitospäiväviikonloppu on vuosi vuodelta muuttunut yhä merkittävämmäksi ostosjuhlaksi Yhdysvalloissa. Siksi ei ollutkaan yllätys, että tänä vuonna rikottiin jälleen kerran verkko-ostosennätyksiä.
Adobe Digital Insightsin mukaan amerikkalaiset tekivät verkko-ostoksia koko kiitospäiväviikonlopun aikana yhteensä 28,4 miljardilla dollarilla. Cyber Mondayn eli joulukuun toisen päivän osuus tästä kokonaissummasta oli 9,4 miljardia dollaria.
Cyber Monday oli kaikkien aikojen suurin verkko-ostospäivä
Vuoden 2019 Cyber Mondaysta muodostui Yhdysvalloissa kaikkien aikojen suurin verkko-ostospäivä. Se oli myös ensimmäinen kerta, kun älypuhelimilla tehtyjen verkko-ostosten arvo ylitti 3 miljardia dollaria.
Tänä vuonna kiitospäiväviikonlopulle osuneet lumimyrskyt ja rankkasateet estivät monia amerikkalaiskuluttajia lähtemästä ostoksille kivijalkakauppoihin, mutta ne eivät olleet este älypuhelimella shoppailemiselle. Älypuhelinostokset lisääntyivät niin päivinä, jolloin huono keli esti autolla ajamisen, kertoo tilastopalvelu Statista.
Lähde: Statista