Mahdollisuuksien kauppa -kampanja esittelee nuorille monipuolisia kaupan alan työpaikkoja
Helmi-maaliskuussa somekanavissa näkyvä Mahdollisuuksien kauppa -kampanja kannustaa tutustumaan kaupan toimialan monipuolisiin mahdollisuuksiin. Kampanja viestii, että tie omannäköiseen ammattiin ei aina ole suora ja selkeä, mutta kaupan alalla kaikki on mahdollista!
Nyt kolmatta kertaa käynnistyvä Mahdollisuuksien kauppa -kampanja sijoittuu toisen asteen opintojen ja korkeakoulujen yhteishakujen aikaan helmi-maaliskuulle, jolloin nuoret miettivät uravalintojaan. Kampanja tarjoaa hyödyllistä tietoa myös alanvaihtoa suunnitteleville.
Kampanjassa ovat mukana Kaupan liitto ja sen jäsenliitot Erikoiskaupan liitto Etu ry, K-kauppiasliitto, Päivittäistavarakauppa ry ja Teknisen Kaupan Liitto.
”Haluamme yhteisellä kampanjallamme kannustaa nuoria tutustumaan kaupan alaan ja tarjota heille tietoa valintojen tueksi. Kaupan alalla on valtavasti mielenkiintoisia työpaikkoja, ja monenlaisia osaajia tarvitaan”, Kaupan liiton viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Pia Pere-Vanhanen sanoo.
”Kampanja pyörii tutuin, värikkäin, kaupan erilaisista mahdollisuuksista kertovin postauksin somekanavissa. Uutta viime kevääseen ja syksyyn on se, että vahvistamme viestiämme myös kaupan osaajien urapoluista kertovilla tarinoilla”, Pere-Vanhanen jatkaa.
Voit seurata somekampanjaa #MahdollisuuksienKauppa-tunnisteella
Kauppa on elinkeinoelämän suurin työllistäjä ja myös suurin nuorten työllistäjä – joka viides työssäkäyvä alle 25-vuotias nuori työskentelee kaupan alalla. Kauppa onkin erityisesti uraansa aloittaville nuorille tärkeä väylä työelämään.
”Alalla työskentelee niin ammatillisen koulutuksen, ammattikorkeakoulun kuin yliopistonkin kasvattamia osaajia. Moneen kaupan alan ammattiin voi kouluttautua myös oppisopimuksen kautta. Tärkeä viesti on, että alalla pääsee kasvamaan ja kehittymään ja urallaan voi halutessaan mennä eteenpäin”, Pere-Vanhanen rohkaisee.
Kampanja käynnistyi tänään maanantaina 5. helmikuuta Instagramissa Mahdollisuuksien kauppa -uratarinoilla ja laajenee viikkoa myöhemmin 12. helmikuuta Tiktokiin ja Youtubeen. Kaikissa kolmessa kanavassa voit seurata värikkäitä animaatioita kaupan erilaisista urapoluista ja työtehtävistä. Instagramissa kampanja-aika on 5.2.−21.3. Tiktokissa ja Youtubessa 12.2.−23.2.
Mahdollisuuksien kauppa -verkkosivulle on koottu lisätietoa kampanjasta ja sen teemoista. Lisäksi sivustolla voi tutustua Kaupan liiton videomateriaaliin, jolla kerrotaan esimerkkejä kaupan alasta, sen eri toimialoista, osaamistarpeista ja tehtävistä sekä alalle johtavista opintopoluista.
Kampanjaa voi seurata somekanavilla tunnisteella #MahdollisuuksienKauppa.
Esimerkkejä Instagramissa julkaistavista uratarinapostauksista.