alennushintailmoittelu

Alennusmyynnit lähestyvät: Sekä yrityksen että kuluttajan on hyvä olla tarkkana alennushintamarkkinoinnissa

Tavaroiden alennushintamarkkinoinnissa on syytä olla huolellinen. Näin Black Fridayn edellä ja vuodenvaihteen alennusmyyntien lähestyessä yritysten on hyvä tarkastaa, että heillä on otettu huomioon kuluttaja-asiamiehen loppukesästä päivittämän alennusmarkkinointia koskevan linjauksen tarkennukset markkinoinnissaan. Kuluttaja-asiamiehen valvontakäytäntö osoittaa, että yrityksillä on edelleen petrattavaa alennushintamarkkinoinnin toteutuksessa.

Uudet alennushintojen ilmoittamista koskevat säännöt voimaan vasta 1.1.2023

Eduskunnan talousvaliokunta on julkaissut mietintönsä lakipaketista, jolla pannaan kansallisesti täytäntöön Omnibus-direktiivin säännökset sekä tiukennetaan kuluttajansuojaa puhelin- ja kotimyynnissä. Talousvaliokunnan mietintö löytyy täältä. Positiivista on, että talousvaliokunta päätyi Kaupan liiton ja … Lue lisää

Uudet alehintojen ilmoittamista koskevat säännöt voimaan vasta vuodenvaihteessa

Eduskunta on antamassa puolen vuoden siirtymäajan alennushintojen ilmoittamista koskevien sääntöjen noudattamiselle. Alkuperäisestä esityksestä poiketen säännöt tulevat voimaan 1.1.2023. Eduskunnan talousvaliokunta piti lakiehdotusta käsittelevässä mietinnössään siirtymäaikaa tarpeellisena sääntelyn ennakoitavuuden vuoksi. Kaupan liitto kiittää ratkaisua, koska se antaa yrityksille mahdollisuuden päivittää rauhassa toimintatapansa uusien vaatimusten mukaisiksi, mikä palvelee lopulta myös kuluttajia.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi