vertaiskauppa

Analyysi: Korealainen kuluttaja taitaa sähköisen asioinnin ja kaupan sovellukset

Lasse Mitronen
Koreassa on noin 52 miljoonaa asukasta, jotka ovat tottuneet asioimaan monin tavoin sähköisesti. He ovat myös taitavia ja vaativia kuluttajia, joita kaupat pyrkivät palvelemaan monin tavoin. Kuluttajina korealaiset ovat hyvin laatutietoisia ja vasta viime aikoina innostuneet ostamaan myös käytettyjä tuotteita.

Digiostamisen edelläkävijät näyttävät suuntaa – vastuulliset verkko-ostokset kiinnostavat

Digimaailman ja verkko-ostamisen edelläkävijät ovat alkaneet kiinnostua erilaisista vastuullisuusteemoista. Myös hinta ensisijaisena tekijänä ostopäätöksissä on koronavuoden aikana alkanut horjua, selviää Kaupan liiton ja Postin digikuluttajien vastuullisuusasenteita selvittävästä tutkimuksesta. Digiostamisen edelläkävijöiden asennemuutokset voivat heijastaa yleisemminkin tulevaisuuden trendiä.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi