viherväsymys

Vastuullisuus vaatii rohkeita tekoja

Jannica Nyman
Lähestyvä Black Friday, Black Week tai oikeastaan musta kuukausi on jo käsillä. Samalla herää väistämättä kysymys: miksi vastuullinen kuluttaminen tuntuu juuri nyt erityisen vaikealta? Entä miten yritykset voivat aidosti tukea kuluttajia tekemään vastuullisempia valintoja jo valmiiksi haastavassa markkinatilanteessa?

Kuluttajia vaivaa viherväsymys, siksi ympäristöväitteisiin tarvitaan lisää avoimuutta

Terhi-Anna Wilska
Kulutukseen liittyvää mediakeskustelu on koko koronapandemian jälkeisen ajan ollut varsin hinta- ja kustannuskeskeistä. Luemme jatkuvasti kyselytutkimuksista, joissa valtaosa vastaajista on huolissaan rahojensa riittävyydestä. Kuluttajien luottamus talouteensa on pysynyt matalana. Inflaatio, korkojen nousu ja energian kalleus ovat haudanneet alleen ennen kaikkea kestävyyteen ja vastuullisuuteen liittyvät teemat kulutuksessa.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi