Monipuolinen Yhdessä enemmän -somekampanja nosti yritysten pienet ja suuret hyvät teot näkyviin
Kaupan liitto kutsui loppukeväästä jäsenyrityksiään mukaan somekampanjaan kertomaan toiminnastaan ja tarinastaan. Yhdessä enemmän -kampanjassa 20 jäsenyrityksen pienet ja suuret teot viestivät monimuotoisesta ja monipuolisesta kaupasta sekä eteenpäin katsovasta alasta.
Kampanjan aikana 25.5.–18.6.2021 julkaisimme neljällä eri somekanavalla yhteensä reilut 80 jäsenyritysten kanssa tuotettua julkaisua, jotka tavoittivat lähes 190 000 henkeä, ja niihin reagoitiin kanavilla yli 6 000 kertaa.
Tarinoissa olivat edustettuina mm. kodin, muodin, rakentamisen, lemmikkieläinten, retkeilyn, tietotekniikan, urheilun, kosmetiikan ja kauneuden, optisen ja terveysalan sekä puutarhan erikoiskaupat ja tukkukaupat. Näkyviin pääsivät niin päivittäistavarakauppa, rautakauppa, tavaratalot, kivijalka- ja verkkokaupat kuin marketit − aina pienyrityksistä kansainvälisiin konserneihin, perheyrityksistä ja yrittäjävetoisista Suomen suurimpiin kaupparyhmittymiin.
Kasvoiksi valikoitui eri-ikäisiä osaajia parikymppisestä eläkeikää hipoviin, eri sukupuolten edustajia tasavertaisesti, kaupan myyjistä toimitusjohtajiin ja kaikkea siltä väliltä: brändijohtaja, kauppias, kategoriajohtaja, kiinteistöpäällikkö, henkilöstö- ja kulttuurijohtaja, ostoryhmäpäällikkö, digitaalisten palveluiden päällikkö, kaupallinen johtaja ja jopa johtava ylilääkäri – kaikki kaupan alalla töissä.
Jäsenyritykset kertoivat tarinoissaan ajankohtaisista kaupan kärkiteemoista tai korona-ajan kehityksestä, kuten kasvusta ja työstä, vastuullisuusteoista, muiden toimialojen ja yritysten tukemisesta, kotimaisuudesta, lasten ja nuorten hyvinvoinnista, asiakaskeskeisyydestä, innovaatioista ja elämyksellisyydestä, kaupunkikeskustojen vetovoimasta, hyvästä työnantajuudesta, lemmikkieläinbuumista sekä kestävästä ja turvallisesta kotimaan matkailusta.
Tutustu Yhdessä enemmän -tarinoihin kampanjasivumme someseinän kautta >>