monimuotoisuus

Hyvää tasa-arvon ja rasismin vastaista päivää kaupasta! 

Anna Lavikkala
Eilen 19.3 vietettiin tasa-arvon päivää ja huomenna 21.3 on rasismin vastainen päivä. Alkavan viikon teemat innostivat minua kirjoittamaan blogin, jossa tarkastelen tuoretta tes-ratkaisuamme sosiaalisen vastuun näkökulmasta – enkä kirjoitakaan totuttuun tapaan kustannusvaikutuksista, prosenteista, pitkistä neuvotteluista, lakoista ja sovittelusta.  

Finnish Design Shopissa panostetaan monimuotoisuus- ja inklusiivisuuskoulutuksiin

Pohjoismaisen muotoilun ja sisustuksen verkkokauppaan erikoistunut Finnish Design Shop haluaa luoda kukoistavan yhteisön kaikkien designin ystävien kanssa. Tämä näkyy erityisesti satsauksina henkilöstön hyvinvointiin ja monimuotoisuuden huomioimisena. Yritys on tänä vuonna kolmatta kertaa Priden virallinen kumppani.

Ympäristöahdistusta kokeva Z-sukupolvi muuttaa tulevaisuuden kauppaa

Miia Grénman
Suomalaiset nuoret aikuiset ovat hyvin perillä ympäristöasioista ja uskovat tulevaisuuteen, mutta tuntevat samalla huolta ja ahdistusta ilmastonmuutoksesta ja luonnon monimuotoisuuden köyhtymisestä. Ekologinen kestävyyskriisi ja sen rinnalla puhjennut koronapandemia ovat muuttaneet tapaamme ajatella ja jäsentää maailmaa. Tämä näkyy Z-sukupolven arvoissa, asenteissa, arjen käytänteissä ja kulutusvalinnoissa. Muutos vaikuttaa vahvasti myös tulevaisuuden kauppaan.

Kaupan liitto mukana luonnon monimuotoisuutta edistävässä Biodiversiteetti-hankkeessa: "Aihe koetaan tärkeäksi kaupan alan yrityksissä"

Kaupan liitto on mukana Turun yliopiston johtamassa Biodiversiteetti-hankkeessa, jossa tarkastellaan luonnon monimuotoisuutta eri tekijöiden, kuten kulutuksen, liiketoiminnan ja koko yhteiskunnan kannalta. Hankkeen tavoitteena pysäyttää luonnon köyhtymistä ja elvyttää sen monimuotoisuutta.

Monimuotoisuudesta kaupan vetovoiman ajuri

Nina Meincke
Viime aikojen tapahtumat Yhdysvalloissa ovat jälleen muistuttaneet meitä siitä, kuinka tärkeää on rakentaa monimuotoisuuden ympärille hyväksyvää ja arvostavaa kulttuuria. Kaupan toimialana ja sen yritysten yksittäisinä toimijoina pitää olla tavoitteen edistämisessä aktiivisia.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi