School of Sales tarjoaa koulutuksia niin myynnin aloittelijoille kuin konkareillekin −”Kaikki saavat varmasti uusia ideoita työhönsä”
Myyntityö vaatii jatkuvaa osaamisen päivittämistä, ja kaupan alalla on kova kysyntä pätevistä tekijöistä. Suomen Ekonomien ja Kaupan liiton yhteinen School of Sales -myyntikoulu tarjoaa ketterää ja korkeatasoista opetusta B2B-myynnin ammattilaisille. Hae koulutuksiin nyt!
Harvoin tulee ajatelleeksi, että myyjältä vaaditaan työssään nykyaikana yhä enemmän esimerkiksi tunneälytaitoja ja empatiaa. Myyntityössä on kuitenkin alettu pitää entistä tärkeämpänä myös sitä, että myyjä osaa kuunnella asiakastaan ja sopeuttaa toimintaansa sen mukaan. Tunneäly on valittu myös yhdeksi tämän syksyn myyntikoulun päivän koulutusteemoista.
”Huomasimme, että tällaiset ei niin perinteiset myyjille ajatellut tunneälytaidot nousivat vahvasti esiin aiemmissa koulutuksissamme. Nyt tämä teema on mukana sekä myyjille että myyntijohdolle suunnatussa valmennuksessa”, toimitusjohtaja Anu Varpenius School of Sales -myyntikoulusta kertoo.
Tekoäly mukana myyntityössä
School of Sales tarjoaa runsaasti myös muita B2B-myynnin johdon ammattilaisille ja itse myyjille suunnattuja ajankohtaisia teemoja syksyn koulutuksissaan.
Myynnin johdon koulutuksissa käsitellään esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin yhteispeliä, myyntistrategioita ja myyntityössä tarvittavia nykyaikaisia teknologioita, kuten tekoälyä. Myyjien koulutuksessa puolestaan painotetaan asiakkuuksien kasvattamista ja kehittämistä sekä oman myyntiosaamisen kirkastamista. Nelipäiväisiä myynnin johdon koulutuksia ja myyjien koulutuksia voidaan myös räätälöidä ristiin rastiin tilanteen vaatimalla tavalla.
”Haluamme tavoittaa mahdollisimman monia ihmisiä eli lokakuussa alkaviin koulutuksiin voivat osallistua juuri alalla aloittaneet myyjät ja myös todella kokeneet konkaritkin. Meillä on ollut osallistujia niin isoista yrityksistä kuin pk-yrityksistäkin aina pienten yritysten myyntitiimeihin. Kaikki saavat varmasti koulutuksista jotakin uusia ideoita arjen työhönsä.”
Myyntikouluttajat Suomen huippuja
Varpeniuksen mukaan kouluttajiksi on kiinnitetty alansa johtavia huippuosaajia. Tällaisia ovat esimerkiksi liiketoiminnan sanansaattaja ja modernin myyntityön valmentaja Sani Leino, professori ja liike-elämän asiantuntija Petri Parvinen, asiakkuuksien osaaja Jan Ropponen, myynnin johtamisen yliopettaja Piia Hautamäki sekä myynnin ja liiketoiminnan johtamisen osaaja Ilona Ylinapa.
”Kouluttajat meillä ovat sellaisia, joilla on pitkä kokemus, ja jotka itse ovat tehneet käytännön myyntityötä. He ovat todella hyviä paitsi valmennuksessa myös itse sisällöissä. Koulutus on käytännönläheistä ja siellä saatetaan päivän aikana tehdä vaikkapa asiakkaiden kontaktointia ja käydä läpi yritys-caseja. Kouluttajia vaihdellaan myös eri sisältöjen välillä niin, että saman koulutussisällön voi käydä seuraavana vuonna uudelleen ja saada silti uutta tietoa itselleen.”
”Hyvänä esimerkkinä kouluttajista meillä on tänä vuonna Diili-televisio-ohjelmasta tuttu ja kokenut markkinointistrategi Petri Matero. Hän pitää koulutuksessa niin sanotun Myynnin Rockstara™ -päivän eli keskittyy siihen, miten myyjien mielenmaailmaan vaikutetaan, ja miten myyjä sitä kautta pystyy ymmärtämään ja toteuttamaan työtään parhaalla mahdollisella tavalla.”
Koronan jäljiltä myyntiosaamista päivitettävä
School of Sales -myyntikoulun koulutuksia on koronan hellittäessä jatkossa tarjolla aina syksyisin ja keväisin. Koulutuksista saa myös virallisen todistuksen (Open Badge), jota koulutukseen osallistuja voi hyödyntää urallaan jatkossakin.
Myyntikoulun taustalla on yhteiskunnallinen yritys, jonka tavoitteena on nostaa myynnin osaamista ja arvostusta, ja sen kautta parantaa yritysten ja organisaatioiden menestystä, Suomen kilpailukykyä ja suomalaisten hyvinvointia. Taustalla on myös elinikäisen oppimisen ajatus: jotta työntekijä pysyy nykyajan työmarkkinoilla kilpailukykyisenä, pitää hänen huolehtia omasta osaamisestaan.
”Koronan jäljiltä myyntityön osaamisen päivittäminen on erittäin tärkeää. Myyntikoulussa sisältö on hyvin käytännönläheistä, työhön heti sovellettavaa, ja koulutusten hintataso on muihin alalla oleviin kouluttajiin verrattuna edullinen.”
Myyntikoulu tarjoaa Kaupan liiton jäsenyritysten työntekijöille, Suomen Ekonomien jäsenille sekä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset ry:n jäsenille edullisia jäsenhintoja.
Myyntikoulusta lisää osoitteessa: https://www.schoolofsales.fi/
Ilmoittaudu täällä: https://www.schoolofsales.fi/tapahtumat
Kauppiaitten yhdistys tukee School of Sales -myyntikoulua avustuksella