Kaupan liitto mukana Astetta alemmas -kampanjassa
Kaupan liitto on mukana 10. lokakuuta Energiaviikon aloittavassa Astetta alemmas -kampanjassa ja haluaa sen kautta olla edistämässä sähkönsaannin jatkuvuutta myös ensi talven aikana.
Venäjän hyökkäyssota Ukrainassa on muuttanut energiatilannetta Euroopassa. Energian saatavuudella ja hinnalla on vaikutusta jokaisen suomalaisen arkeen. Siksi Motiva, Energiavirasto, työ- ja elinkeinoministeriö, valtioneuvoston kanslia, ympäristöministeriö ja Sitra ovat käynnistäneet Astetta Alemmas -energiansäästökampanjan. Kampanja kestää koko lämmityskauden.
Kaupan liitto on mukana kampanjassa ja viestii kaupan alan yrityksille ja muille sidosryhmilleen aktiivisesti energiatehokkuustoimenpiteiden merkityksestä. Liitto työstää myös toimialatasoista tietoa energiasäästöstä ja siihen liittyvistä keinoista sekä tietoa toimialan tilanteesta päätöksenteon tueksi. Lisäksi se tehostaa energiansäästöä toimistotiloissaan lämpötilaa ja valaistusta säätämällä.
”Haluamme omalta osaltamme ja toimialana edistää energiansäästötoimia ja olla mukana sähkönsäästötalkoissa, jotta ensi talven sähköpulalta vältyttäisiin”, Kaupan liiton toimitusjohtaja Mari Kiviniemi sanoo.
Jos haluat mukaan kampanjaan, löydät lisätietoa sekä vinkkejä säästötoimista täältä.
Kampanjakumppaniksi voi ilmoittautua vuoden loppuun asti.
Lue myös:
Kaupoissa pitkään toteutettu energiatehokkuustyö auttaa myös akuutissa kriisissä