digikulutus

Analyysi: Yritysten kannattaa tuntea digikuluttajien erilaiset ostopolut

Jaana Kurjenoja
Eurooppalaiset kuluttajat ovat monin tavoin hyvin samanlaisia, mutta heidän tapansa, tottumuksensa ja asenteensa voivat poiketa merkittävästikin esimerkiksi amerikkalaisten tai itäaasialaisten kuluttajien vastaavista. Myös Euroopan maiden välillä on eroja, joita kansainvälisillä markkinoilla toimivien yritysten on hyvä huomioida.

Korona-aika on vaikuttanut nuoriin digikuluttajiin monin tavoin

Terhi-Anna Wilska
Kenellekään ei liene enää epäselvää, että koronakriisi on vauhdittanut kulutuksen ja kaupan digitalisaatiota. Tutkimuksissa on havaittu, että erityisesti iäkkäämmät ja digiympäristöihin aiemmin tottumattomat kuluttajat ovat lisänneet verkko-ostamista. Nuorilla lisäys on ollut vähäisempää, sillä heille ahkera verkko-ostaminen kuului jo vanhaan normaaliin.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi