digipalvelu

Analyysi: Yritysten kannattaa tuntea digikuluttajien erilaiset ostopolut

Jaana Kurjenoja
Eurooppalaiset kuluttajat ovat monin tavoin hyvin samanlaisia, mutta heidän tapansa, tottumuksensa ja asenteensa voivat poiketa merkittävästikin esimerkiksi amerikkalaisten tai itäaasialaisten kuluttajien vastaavista. Myös Euroopan maiden välillä on eroja, joita kansainvälisillä markkinoilla toimivien yritysten on hyvä huomioida.

Tavaroiden kuluttajakaupan uudistuvat säännöt vaativat yrityksiltä perehtymistä ja tarkkuutta

Consumer protection law concept. Shopping cart and gavel.
Kuluttajansuojalaki muuttuu vuodenvaihteessa, kun tavarankauppaa koskevia pykäliä päivitetään ja lakiin lisätään oma lukunsa digitaalisten sisältöjen ja palveluiden kaupasta. Luvassa on muun muassa virheen toteamiseen ja oikaisuun liittyviä muutoksia, joihin kaikkien kuluttajakauppaa käyvien yritysten on hyvä perehtyä. Lakiluonnos on parhaillaan lausuntokierroksella, ja eduskuntaan esitys etenee syksyllä.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi