digiostaminen

Tietoisku: Amazon kasvaa pitkäjänteisesti

Statista kertoo, että verkkokauppajätti Amazon on jo pitkään sijoittanut suurimman osan tuotoistaan takaisin yritystoimintaan. Viimeksi kuluneen vuoden aikana Amazonin nettovoitto tosin kasvoi yli kolminkertaiseksi. Vuoden 2017 tulos oli 3,03 miljardia dollaria, mutta vuonna 2018 kirstuihin kilahti jo 10,07 miljardia dollaria. Kyseessä on Amazonin tähän mennessä suurin vuotuinen voitto.

Nuoret vaativat ympäristötekoja – mutta kulutuksen lisääminen tekee iloiseksi

Z-sukupolvi eli 15−25-vuotiaat nuoret shoppailevat mielellään kivijalassa, ja usein matkapuhelin kädessä. Mobiilia käytetään myymälässä varsinkin lisätiedon etsimiseen. Vaikka digiostaminen on tuttua kaikille ikäpolville, nuoret asioivat verkkokaupoissa vanhempia mieluummin – ja varsinkin vaateostoksilla. Suomalaisnuorten mielestä poliitikoilta tarvittaisiin nyt merkittäviä ympäristötekoja, mutta nuoret tunnustavat, että tavaroiden ostaminen tekisi heidät itsensä iloisemmiksi.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi