mobiiliostaminen

Mobiilisovellusten käyttödata paljastaa kuluttajatrendejä

Aivan viimeaikaiset muutokset älypuhelinten ostossovellusten käytössä heijastavat yleisiä kuluttajatrendejä laajemminkin. Halpa- ja pikamuodin vetovoima on digiostajien keskuudessa edelleen vahvaa, mutta samalla myös vastuullinen kuluttaminen ja kierrättäminen yleistyvät. ’Kiina-nyssäköiden’ tulva Pohjoismaihin on alkanut hidastua, mutta kiinalainen halpamuoti on alkanut kiinnostaa. Loppuvuoden lahjaostokset brittiläisistä verkkokaupoista voivat aiheuttaa lisäyllätyksiä myös suomalaisille kuluttajille.

Nuoret vaativat ympäristötekoja – mutta kulutuksen lisääminen tekee iloiseksi

Z-sukupolvi eli 15−25-vuotiaat nuoret shoppailevat mielellään kivijalassa, ja usein matkapuhelin kädessä. Mobiilia käytetään myymälässä varsinkin lisätiedon etsimiseen. Vaikka digiostaminen on tuttua kaikille ikäpolville, nuoret asioivat verkkokaupoissa vanhempia mieluummin – ja varsinkin vaateostoksilla. Suomalaisnuorten mielestä poliitikoilta tarvittaisiin nyt merkittäviä ympäristötekoja, mutta nuoret tunnustavat, että tavaroiden ostaminen tekisi heidät itsensä iloisemmiksi.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi