digitalisaatio

Nuoret aikuiset muuttavat kuluttamista – tutkimustiedolle tarvetta!

Kaupan liiton lokakuussa julkaiseman tutkimuksen mukaan z-sukupolvi eli alle 25-vuotiaat ovat usein muita tyytymättömämpiä kivijalkakaupan palveluihin. Esimerkiksi asiakastyytyväisyys moniin Suomessa toimiviin kansainvälisiin pikamuotiketjuihin jäi alle kuluttajapalveluiden keskitason. Varsinkin niiden hintakilpailukykyä pidettiin usein heikohkona, vaikka juuri pikamuotiketjut kilpailevat nopeasti vaihtuvien mallistojen lisäksi hinnalla.

Yhteisestä palvelualustasta ratkaisu työn, hakijan ja koulutustarjonnan kohtaamiseen

Kaupan ala on murroksessa, kun automaatio, digitalisaatio ja tekoäly muuttavat osaamistarpeita muuttaen vanhoja ja luoden uusia työtehtäviä. Yhteinen palvelualusta, joka yhdistäisi tarjolla olevan työn, työnhakijan, eri ammattien osaamistarpeet sekä tarjolla olevan koulutuksen, auttaisi eri osapuolia löytämään ratkaisuja muuttuviin tarpeisiin.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi