häirintä

Ollaan ihmisiksi -kampanja edelleen ajankohtainen – yhdessä epäasiallista käytöstä vastaan

Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliitto PAMin Ollaan ihmisiksi -kampanja pyörähtää tänään 1.12. käyntiin uudistetulla kampanjailmeellä. Kampanjalla halutaan herätellä asiakkaita miettimään omaa käytöstään niin myyjien kuin muiden asiakaspalvelutyötä tekevien ihmisten työhyvinvoinnin edistämisessä. Asiakkaiden epäasiallinen käytös asiakaspalvelijoita kohtaan on lisääntynyt.

Yhdenvertainen yhteiskunta toimii pohjana turvalliselle työelämälle

Kaupan liiton mielestä hallituksen yhdenvertaisuustiedonanto sisältää tärkeitä kannanottoja tasa-arvon, yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden edistämiseksi ja on siten oikea askel kohti yhdenvertaista Suomea. Se antaa mahdollisuuden myös laajempaan keskusteluun kanssaihmisten kohtelusta. On erittäin tärkeää, että meistä jokainen kokee olonsa hyväksytyksi omana itsenään ja turvalliseksi eri ympäristöissä.

Kaupan liitto ja PAM: Häirintään puututaan kaupan alalla painokkaasti − työmarkkinajärjestöt julkaisivat ohjeita häirinnän kitkemiseksi

Kaupan liitto ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat julkaisseet yhdessä toimintaohjeistuksen häirinnän ja seksuaalisen häirinnän estämiseksi, ehkäisemiseksi ja asiaan puuttumiseksi alan yrityksissä. Mukana ohjeistuksessa on suositus asiakkaan varoitusmenettelystä häiritsevästi käyttäytyvän asiakkaan varalle.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi