osaamistarve

Monipuolinen Mahdollisuuksien kauppa -kampanja nosti kaupan työntekijöiden uratarinat ja osaamispolut näkyviin  

Kaupan liitto toteutti nuorille suunnatun vetovoimatyön kampanjan maalis-huhtikuussa Instagramissa. Mahdollisuuksien kauppa -kampanja toteutettiin yhteistyössä Kaupan liiton jäsenliittojen ja yritysten kanssa. Pääosaan nousivat kaupan osaajien monimuotoiset uratarinat ja osaamispolut sekä tietenkin monipuolisten mahdollisuuksien kauppa.

Kaupan yritysten ja yliopistojen parempi vuorovaikutus lisäisi ymmärrystä alan osaamistarpeista

Kaupan yrityksille tehdyn haastattelututkimuksen perusteella alalle hakeutuvien vastavalmistuneiden kauppatieteiden maisterien vahvuusalueita ovat liiketoimintaosaaminen, viestintätaidot, vastuullisuuteen liittyvä osaaminen ja hyvä kielitaito. Osaamisen kehityskohteita ovat hankintatyöhön ja logistiikkaan liittyvä osaaminen, myynti, henkilöstöjohtaminen ja digitaaliseen ulottuvuuden hyödyntäminen. Vuoropuhelu kaupan toimijoiden ja yliopistojen välillä mahdollistaa koulutuksen kehittämisen entistä paremmin muuttuvan työelämän tarpeisiin vastaavaksi.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi