trendit

Kuluttajan matka digitaalisella ostopolulla kiihtyy - katsaus digikaupan trendeihin

Teknologia ja palvelumuodot digitaalisessa kuluttajakaupassa kehittyvät kohisten. Koko ostoprosessi mainonnasta tuotehakuun ja tilaamiseen sekä maksamisesta toimittamiseen pyritään tekemään aina vain sujuvammaksi. Kiinalaiset verkkokaupat ja markkinapaikat sekä Amazon kirittävät suomalaista digikauppaa, jonka kansainvälistyminen on vielä toistaiseksi ollut hidasta. Kokosimme katsaukseemme poimintoja digikaupan kehityssuunnista ja trendeistä.

Radikaalilla optimismilla pelkoa vastaan

Tuula Loikkanen
Vuoden merkittävin kaupan alan tapahtuma, National Retail Federationin Retail’s Big Show 2020, kokosi alan päättäjiä tammikuussa New Yorkiin. Perinteikkäässä tapahtumassa keskusteltiin muun muassa siitä, miten kuluttajat ja heidän ostokäyttäytymisensä muuttuvat. Mihin ilmiöihin kaupan pitää pystyä vastaamaan, jos se haluaa pärjätä?

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi