kuluttaja

Miestenvaatteiden markkinat kasvavat globaalisti – myös Suomessa

Miestenvaatteiden kulutuksen naistenvaatteita nopeampi kasvu on yleinen ilmiö, joka näkyy myös Suomessa. Viime vuonna suomalaiset kuluttajat ostivat vaatetusta lähes prosentin enemmän kuin edellisvuonna. Varsinkin ulkomaiset verkko-ostokset ja vertaiskauppa kasvoivat, kun vaatetuksen erikoiskauppa ja markettien vaatemyynti kutistuivat. Suomessa vaatetusta ostetaan paljon marketeista, urheilukaupoista ja kansainvälisistä muotikaupan ketjuista. Suomen käytetyin vaatteiden ja kenkien ostopaikka on Prisma.

Kuluttajapalveluiden arvostus on teollisuutta huonompi – vielä toistaiseksi

Palvelualojen uuden maineindeksin mukaan eri toimialojen arvostus vaihtelee paljon sukupuolen ja iän myötä. Nuorilla sukupuolten väliset erot ovat suurimmillaan. Mielikuvat alasta eivät myöskään aina välttämättä vastaa todellisuutta. Maineeseen kannattaa pureutua, sillä se on keskeinen vetovoimatekijä parhaiden osaajien houkuttelussa kansainvälisessäkin kisassa.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi