muotikauppa

Marketit valtaavat vaatetuksen markkinoita

Vaatteiden kulutus Suomessa kasvaa noin kahden prosentin vuosivauhtia vuoteen 2023 asti. Suomalaisten vaateostokset ovat 65 prosenttia norjalaisten ostoskorista ja kenkäostokset runsaat puolet itävaltalaisten vastaavasta. Suomalaiset ostavat vaatteita ja kenkiä, myös urheilumuotia, paljon marketeista, jotka ovat jopa lisänneet vetovoimaansa viime vuoteen verrattuna. Näyttääkin siltä, että marketit ovat pystyneet vastaamaan kansainväliseen kilpailuun kuluttajista.

Case #kauppa: Carlingsin virtuaalinen vaatemallisto herättää pohtimaan kulutustottumuksia

Tekoälyn avulla luotu somevaikuttaja perl.www Carlingsin asu yllään
Norjalaisen nuorisovaatteisiin keskittyneen muotiketjun Carlingsin täysin digitaalisen vaatemalliston Neo-Ex’in suosio ylitti odotukset, kun tuotteita tilattiin kymmeniin maihin. Innovatiivisen kokeilun tavoitteena on kiinnittää huomiota muodin ympäristövaikutuksiin rajoittamatta mahdollisuutta nauttia uusien vaatteiden tuomasta ilosta.

Miestenvaatteiden markkinat kasvavat globaalisti – myös Suomessa

Miestenvaatteiden kulutuksen naistenvaatteita nopeampi kasvu on yleinen ilmiö, joka näkyy myös Suomessa. Viime vuonna suomalaiset kuluttajat ostivat vaatetusta lähes prosentin enemmän kuin edellisvuonna. Varsinkin ulkomaiset verkko-ostokset ja vertaiskauppa kasvoivat, kun vaatetuksen erikoiskauppa ja markettien vaatemyynti kutistuivat. Suomessa vaatetusta ostetaan paljon marketeista, urheilukaupoista ja kansainvälisistä muotikaupan ketjuista. Suomen käytetyin vaatteiden ja kenkien ostopaikka on Prisma.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi