asiakaspalvelu

Muotialan yrittäjille räätälöity neuvontapalvelu tarjoaa maksutonta tukea liiketoiminnan kehittämiseksi

Kauppa elää murroksessa, ja koronapandemia on entisestään lisännyt monen erikoiskaupan haasteita etenkin muoti- ja kenkäalalla. Kaupan liiton jäsenliitto Fashion Finland tarjoaa uudella neuvontapalvelullaan työkaluja ja tukea muotialan yrittäjille. Matalan kynnyksen maksuttomalla toiminnalla halutaan auttaa muotikauppiaita kehittämään liiketoimintaansa, aikaansaamaan kasvua ja pääsemään haastavien aikojen yli.

Korona on haastanut kaupan palvelukykyä – päivittäistavarakaupassa tyytyväisimmät asiakkaat

Asiakkaiden kokemus palvelusta luo asiakastyytyväisyyttä ja sitä kautta myös lojaliteettia kauppaan. Palvelukokemuksen merkitys asiakastyytyväisyyteen on erityisen voimakas yli viisikymppisillä asiakkailla. Ikärakenteeltaan muuttuvassa Suomessa kaupalle on entistä tärkeämpää pohtia, miten vastata eri ikäisten asiakkaiden tarpeisiin. Paras palvelukokemus ja asiakastyytyväisyys on päivittäistavarakaupassa ja heikoin rautakaupassa sekä sisustus- ja huonekalukaupassa.

Suomessa osataan palvella yli viisikymppisiä: Asiakastyytyväisyys kuluttajapalveluihin Suomessa 2018

Palveluiden asiakastyytyväisyydessä on suuria eroja ikäryhmien välillä. Alle 35-vuotiaiden asiakastyytyväisyys jää jälkeen yli viisikymppisistä lähes alalla kuin alalla. Kaupan aloista asiakkaat arvostavat päivittäistavarakaupan laatua, mutta suhteellinen hintakokemus on heikompi. Kaiken kaikkiaan asiakastyytyväisyys on korkeimmillaan terveyspalveluissa, hotelleissa ja päivittäistavarakaupassa.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi