Zalandon tulevia lanseerauksia
Kaupan yritysten on hyvä seurata saksalaisen Zalandon kehityskohteita ja muuta suorittamista, onhan se markettien jälkeen suomalaisten eniten käyttämä muotikauppa.
Kaupan yritysten on hyvä seurata saksalaisen Zalandon kehityskohteita ja muuta suorittamista, onhan se markettien jälkeen suomalaisten eniten käyttämä muotikauppa.
Seuraavaksi Zalando lanseeraa beta-version ChatGPT:hen pohjautuvasta virtuaalisesta muotiavustajasta verkkosivustollaan ja sovelluksessaan. Muotiavustajan sisältävä verkkosivusto suunnataan aluksi valittujen asiakkaiden käyttöön Saksassa, Isossa-Britanniassa, Irlannissa ja Itävallassa.
Tekoälyllä toimiva muotiavustaja auttaa asiakkaita navigoimaan online-markkinapaikan valikoimissa. Asiakkaat voivat kysyä avustajalta erilaisia pukeutumiseen liittyviä kysymyksiä, joihin muotiassistentti vastaa huomioiden tilaisuuden luonteen (esimerkiksi häät), säätilan (heinäkuu Santorinin saarella) ja mahdolliset muut puitteet. Tulevaisuudessa alustan on tarkoitus pystyä yhdistämään asiakkaiden tarpeet heidän mieltymyksiinsä, kuten tiettyihin tuotemerkkeihin ja saatavilla oleviin kokoihin.
Zalando julkistaa myös kaikilla 25 markkinallaan virtuaalisen sovituskopin, joka aluksi auttaa farkkujen valinnassa. Asiakas luo itselleen 3D-avatarin, jolle voi virtuaalisesti sovittaa 22:ta eri farkkumerkkiä. Zalando on jo kokeillut virtuaalisen sovituskopin teknologiaa 30 000 asiakkaan avulla pilottikampanjoissaan, joihin on valittu tiettyjä Puman ja Zalandon oman private labelin, Anna Fieldin, vaatteita. Virtuaalisen sovituskopin avulla kerättyjen tietojen on tulevaisuudessa tarkoitus auttaa myös muotiteollisuuden kehitystä sekä Zalandoa itseään tuottamaan parempaa ja henkilökohtaisempaa asiakaspalvelua.
Lue myös: Muotikaupan kevätraportti: vierailut muodin verkkokauppoihin ovat vähentyneet – Zalando pitää pintansa
Kuva: 123rf.com