monimuotoisuus

Ympäristöahdistusta kokeva Z-sukupolvi muuttaa tulevaisuuden kauppaa

Miia Grénman
Suomalaiset nuoret aikuiset ovat hyvin perillä ympäristöasioista ja uskovat tulevaisuuteen, mutta tuntevat samalla huolta ja ahdistusta ilmastonmuutoksesta ja luonnon monimuotoisuuden köyhtymisestä. Ekologinen kestävyyskriisi ja sen rinnalla puhjennut koronapandemia ovat muuttaneet tapaamme ajatella ja jäsentää maailmaa. Tämä näkyy Z-sukupolven arvoissa, asenteissa, arjen käytänteissä ja kulutusvalinnoissa. Muutos vaikuttaa vahvasti myös tulevaisuuden kauppaan.

Kaupan liitto mukana luonnon monimuotoisuutta edistävässä Biodiversiteetti-hankkeessa: "Aihe koetaan tärkeäksi kaupan alan yrityksissä"

Kaupan liitto on mukana Turun yliopiston johtamassa Biodiversiteetti-hankkeessa, jossa tarkastellaan luonnon monimuotoisuutta eri tekijöiden, kuten kulutuksen, liiketoiminnan ja koko yhteiskunnan kannalta. Hankkeen tavoitteena pysäyttää luonnon köyhtymistä ja elvyttää sen monimuotoisuutta.

Monimuotoisuudesta kaupan vetovoiman ajuri

Nina Meincke
Viime aikojen tapahtumat Yhdysvalloissa ovat jälleen muistuttaneet meitä siitä, kuinka tärkeää on rakentaa monimuotoisuuden ympärille hyväksyvää ja arvostavaa kulttuuria. Kaupan toimialana ja sen yritysten yksittäisinä toimijoina pitää olla tavoitteen edistämisessä aktiivisia.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi