muoti

Bestseller kantaa yhteiskuntavastuuta tarjoamalla opiskelijoille harjoittelupaikkoja

Vaatealan yritys Bestseller tekee yhteistyötä Mercuria Kauppaoppilaitos Oy:n kanssa tarjoamalla muotialan opiskelijoille harjoittelupaikkoja myymälöissä sekä yrityksen pääkonttorilla. Yhteistyökuvio on sopinut hyvin osaksi Bestsellerin yhteiskuntavastuullista toimintaa. Opiskelijat puolestaan tuovat taloon raikasta osaamistaan. Mutta millainen on muotikaupan tulevaisuuden showroom?

Marketit valtaavat vaatetuksen markkinoita

Vaatteiden kulutus Suomessa kasvaa noin kahden prosentin vuosivauhtia vuoteen 2023 asti. Suomalaisten vaateostokset ovat 65 prosenttia norjalaisten ostoskorista ja kenkäostokset runsaat puolet itävaltalaisten vastaavasta. Suomalaiset ostavat vaatteita ja kenkiä, myös urheilumuotia, paljon marketeista, jotka ovat jopa lisänneet vetovoimaansa viime vuoteen verrattuna. Näyttääkin siltä, että marketit ovat pystyneet vastaamaan kansainväliseen kilpailuun kuluttajista.

Miestenvaatteiden markkinat kasvavat globaalisti – myös Suomessa

Miestenvaatteiden kulutuksen naistenvaatteita nopeampi kasvu on yleinen ilmiö, joka näkyy myös Suomessa. Viime vuonna suomalaiset kuluttajat ostivat vaatetusta lähes prosentin enemmän kuin edellisvuonna. Varsinkin ulkomaiset verkko-ostokset ja vertaiskauppa kasvoivat, kun vaatetuksen erikoiskauppa ja markettien vaatemyynti kutistuivat. Suomessa vaatetusta ostetaan paljon marketeista, urheilukaupoista ja kansainvälisistä muotikaupan ketjuista. Suomen käytetyin vaatteiden ja kenkien ostopaikka on Prisma.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi