maksaminen

Rahan digitalisoituminen on kuluttajalle haaste ja kaupalle mahdollisuus

Terhi-Anna Wilska
Melkein kaikilla meillä on muistoja omista ensimmäisistä ostotapahtumista. Niistä, joissa tiukasti nyrkkiin puristettu pikku kolikko ojennetaan juhlallisesti myyjälle ja toisessa nyrkissä puristetaan huolella valittua karkkia. Itse muistan ostaneeni lähikaupan tutulta myyjältä nallekarkin, joka 1970-luvun alussa maksoi pennin. Lapsena oli myös mukava säästää rahaa säästöpossuun. Kivaa oli myös opetella, millä logiikalla markat ja pennit sekä myöhemmin eurot ja sentit suhteutuvat toisiinsa.

Muutoksia verkkomaksamiseen – asiakkaan vahva sähköinen tunnistaminen käyttöön syyskuussa

Asiakkaan vahvan tunnistamisen vaatimukset etäkaupassa kasvavat syyskuun puolivälissä. Kuluttajille muutos lisää maksamisen luotettavuutta, mutta eurooppalaisilla kaupoilla on nyt kiire saada järjestelmänsä päivitettyä, jotta joustava ja turvallinen maksaminen on mahdollista myös määräpäivän jälkeen.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi