osaaminen

Kaupan yritysten ja yliopistojen parempi vuorovaikutus lisäisi ymmärrystä alan osaamistarpeista

Kaupan yrityksille tehdyn haastattelututkimuksen perusteella alalle hakeutuvien vastavalmistuneiden kauppatieteiden maisterien vahvuusalueita ovat liiketoimintaosaaminen, viestintätaidot, vastuullisuuteen liittyvä osaaminen ja hyvä kielitaito. Osaamisen kehityskohteita ovat hankintatyöhön ja logistiikkaan liittyvä osaaminen, myynti, henkilöstöjohtaminen ja digitaaliseen ulottuvuuden hyödyntäminen. Vuoropuhelu kaupan toimijoiden ja yliopistojen välillä mahdollistaa koulutuksen kehittämisen entistä paremmin muuttuvan työelämän tarpeisiin vastaavaksi.

Osaamisesta huolehtimalla kohti digitaalista tulevaisuutta

Bate Ismail
Pandemian suljettua maailman on hyvä hetki paneutua digikaupan maailmaan. Miten suomalainen kauppa menestyy entistä paremmin kovan kilpailun digimaailmassa? Kuluttajat, yritykset ja organisaatiot tekevät entistä enemmän kauppaa digitaalisesti, ja koronakriisin myötä tämä trendi kiihtyy entisestään. Asiakkaat löytävät uusia väyliä tehdä hankintansa, ja osa heistä siirtyy pysyvästi digitaalisen kaupan puolelle.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi