palvelut

Kauppa on nostanut mainettaan ympäristövastuullisena ja uudistuvana alana

Toista kertaa toteutetun palvelualojen maineindeksin mukaan teollisuuden maine on edelleen kuluttajapalveluita parempi. Ainoastaan vähittäiskauppa nousee teollisuusalojen tasolle ja selvästi keskiarvoa paremmaksi. Erityisesti kaupan ympäristömaine ja maine uudistuvana alana paranivat kahden vuoden takaisesta. Kuluttajien omissa vastuullisuusasenteissa pääkaupunkiseutu erottuu muusta maasta.

Suomessa osataan palvella yli viisikymppisiä: Asiakastyytyväisyys kuluttajapalveluihin Suomessa 2018

Palveluiden asiakastyytyväisyydessä on suuria eroja ikäryhmien välillä. Alle 35-vuotiaiden asiakastyytyväisyys jää jälkeen yli viisikymppisistä lähes alalla kuin alalla. Kaupan aloista asiakkaat arvostavat päivittäistavarakaupan laatua, mutta suhteellinen hintakokemus on heikompi. Kaiken kaikkiaan asiakastyytyväisyys on korkeimmillaan terveyspalveluissa, hotelleissa ja päivittäistavarakaupassa.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi