teknologia

Analyysi: Teknologian ja kuluttajakäyttäytymisen muutos on väistämätöntä 

Ulla Pöllänen
Kaupan ala on kokemassa suurta muutosta, jossa erityisesti teknologian kehitys ja kuluttajien muuttuvat odotukset muovaavat tulevaisuuden suuntaa. Näiden haasteiden ja mahdollisuuksien tarkastelu on keskiössä Vähittäiskaupan Tutkimussäätiön Kaupan tutkimuspäivässä, joka kokoaa yhteen alan asiantuntijat ja toimijat jakamaan näkemyksiä ja etsimään ratkaisuja. 

Kauppa etsii uutta suuntaa

Lasse Mitronen
Kaupan alan kansainvälinen väki kokoontui Yhdysvaltojen kaupan alan järjestön NRF:n suurtapahtumaan New Yorkissa 14.−17.1.2023. Mukana oli 36 000 osallistujaa ja tarjolla yli 100 alustusta ja noin 950 eri messuosastoa. Puhetta ja teknologiaa oli Javits-messukeskus tulvillaan. Verkot olivat vesillä, mutta mitä haaviin lopulta jäi?

NRF 2020 Vision: Retail’s Big Show kannusti monikanavaiseen kauppaan luovasti ja vastuullisesti

Runsaat 40 000 kaupan ammattilaista eri puolilta maailmaa kokoontui tammikuun toisena viikonloppuna National Retail Federationin (NRF) Retail’s Big Show -suurtapahtumaan New Yorkiin. Konferenssin puitteissa järjestettiin yli 200 tilaisuutta, joissa keskusteltiin kaupan alan kuumimmista trendeistä, teknologioista, innovaatioista ja lähivuosien kuluttajanäkemyksistä. Miltä kaupan tulevaisuus tällä hetkellä näyttää?

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi