Statistan Digital Market Outlookin mukaan Yhdysvalloissa on 259 miljoonaa B2C-verkkokaupan asiakasta. Jokaisen heistä arvioidaan käyttävän ostoksiinsa noin 1952 dollaria vuonna 2018.
Vierailimme eCom Growth -kasvuohjelman yritysten kanssa Kiinassa tutustumassa maailman suurimpiin verkkokauppoihin, innovatiivisempiin haastajiin sekä muutamiin maassa jo toimiviin suomalaisiin brändeihin. Matkalla kävi varsin selväksi, että Kiina on digitaalisen kaupan kiistaton … Lue lisää
Singles’ Day on kasvanut viime vuosina merkittäväksi verkkokauppatapahtumaksi kansainvälisesti. Tänä vuonna esimerkiksi Alibaban myynnin bruttomäärä Singles’ Dayn aikana ylsi 30.8 miljardiin dollariin. Viime vuoden ennätyksen – 25,3 miljardia dollaria – rikkominen vei Alibaballa 15 tuntia ja 49 minuuttia.
Kauppa kannattaa suomalaista hyvinvointia ja kehittyy ripeämmin kuin koskaan. Tulevaisuuden kauppa 2018 -tapahtuma marssitti kaupan alan toimijoiden eteen ajatuksia ja oivalluksia asiakaskokemuksen merkityksestä, kuluttajien kasvaneista odotuksista, uusista teknisistä ratkaisuista ja palvelukulttuurin kehityksestä. Tärkeintä on ymmärtää, että digitalisaatio vaikuttaa kaikkeen, mitä teemme.
EU:n geoblokkausasetusta aletaan soveltaa joulukuun 3. päivästä lähtien. Komissio on päivittänyt asetusta koskevaa soveltamisohjettaan; siitä löytyy tarkempia tietoja käytännön tilanteisiin.
Stockmann avaa keväällä 2019 verkkokauppansa sisään markkinapaikan, jossa tavarataloissa toimivat kumppanit voivat myydä tuotteitaan koko Suomeen. Stockmann kertoi suunnitelmistaan Tulevaisuuden kauppa 2018 -tapahtumassa 9.10.
Finnish Design Shop myy pohjoismaisia designhuonekaluja ja sisutustuotteita verkossa yli 180 maahan. Kasvua haetaan rohkealla ja innovatiivisella otteella uusilta markkinoilta. Se vaatii verkkokaupalta jatkuvaa kehitystyötä.
Yrityksissä tunnetaan kuluttajansuojan säännöt melko hyvin. Petraamista on verkkokaupan kuluttajansuojan tuntemisessa. Kuluttajilla puolestaan on harhaluuloja varsinkin ostosten palautusoikeudesta.
Tuoreen tutkimuksen mukaan maailman suosituimmat digitaaliset kaupankäyntialustat ovat vauhdittaneet merkittävästi kaupan alan kehitystä. Asiantuntijoiden mukaan suomalaisen kaupan on lähdettävä mukaan ketterästi asiakas keskiössä, jotta emme putoa kyydistä.