ympäristövastuu

Voglia lanseerasi vaatteiden vaikutuslaskurin – myös vaatteiden korjaus- ja huoltopalveluja kehitetty

Voglia lanseerasi hiljattain vaatteiden vaikutuslaskurin. Laskuri mittaa tuotekohtaisesti hiilijalanjälkeä valikoiduille tuotteille ja tuotteen hintaa suhteessa sen käyttöikään. Voglia on viime vuosina kehittänyt myös vaatteiden korjaus- ja huoltopalvelua. Tulevaisuudessa tavoitteena on palauttaa vaate takaisin kiertoon, kierrätyskuiduksi, uusien tuotteiden valmistamiseksi.

Stark ulottaa ympäristötyönsä koko ketjuun – rakennustyömaiden puutavaran kierrätys etenee

Stark keskittyy ympäristötyössään koko arvoketjuunsa, ei vain oman toimintansa vaikutuksiin. Alkuvuodesta Stark aloitti kierrätyspilotin, jossa se testaa rakennustyömaan puutavaran uudelleenkäyttöä. Stark on myös mukana tukemassa Helsingin yliopiston ja Luonnonvarakeskuksen tutkimusta luonnon monimuotoisuuden säilyttämiseksi.

Monitieteinen BIODIFUL-hanke hyvässä vauhdissa – Kaupan liitto toiminut välittäjänä tutkijoiden ja kaupan välillä

Monitieteinen luonnon monimuotoisuutta elvyttävä BIODIFUL-hanke on ollut käynnissä 1,5 vuoden ajan. Hankkeen tavoitteena on uudistaa ja muokata liiketoiminta-ajattelua ja kuluttajakäyttäytymistä kohti luonnon monimuotoisuutta huomioivaa johtajuutta. Kaupan liitto on toiminut siltana tutkijoiden ja kaupan toimijoiden välillä. Missä hankkeessa mennään nyt?

Kesko uudisti hiljattain vastuullisuustyötään − "Elämäntapa on muutettava kestävämmäksi"

Nykypäivänä ei riitä, että yritys on kunnostautunut vastuullisuuden yhdellä osa-alueella, vaan kovassa kilpailussa töitä on tehtävä joka saralla. Kesko on hiljattain uudistanut vastuullisuusstrategiansa. Tässä artikkelissa avaamme osin Keskon vastuullisuustyötä: luontokadon hillintää, monimuotoista työyhteisöä, arvoketjua ja hyvää hallintoa.

Ilmastopäästöjen vähentäminen yrityksissä edelleen ykkösprioriteetti – mutta millä tavalla?

Marja Innanen
Jo jonkin aikaa on ollut muotia se, että yritykset tulevat omassa viestinnässään ulos lauseilla kuten ”olemme hiilineutraali vuonna 2030” tai ”tavoittelemme nettonollaa 2040”. Kuitenkin vain harva yritys on todellisuudessa laatinut uskottavan ja kunnianhimoisen suunnitelman sekä tavoitteet ilmastopäästöjensä vähentämiseksi ja alkanut toimia riittävän nopeasti.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi