digitaalinen kauppa

Terästukkuri BE Group: Myös kompleksinen tuote ja palvelu voivat menestyä verkkokaupassa

Terästukkuri BE Group Oy rakensi muutama vuosi sitten verkkokauppansa uudelleen. Ennen uudistusta BE Groupin verkkokauppaa käytti vain puolenkymmentä asiakasta, nykyään käyttäjiä on noin tuhat kuukausittain. BE Groupin verkkokauppa valittiin hiljattain verkkoyhteisö Digital Commerce Finlandin tapahtumassa Suomen top 3:een B2B-verkkokauppojen kategoriassa.

Kaupan liiton ja Tampereen ammattikorkeakoulun yhteistyö jatkuu digitaalisen liiketoimintaosaamisen kehittämiseksi

Kaupan liitto ja Tampereen ammattikorkeakoulu (TAMK) käynnistivät helmikuussa 2023 opintokokonaisuuden, joka tarjoaa kaupan alalla työskenteleville mahdollisuuden kehittää digitaalisen liiketoiminnan osaamistaan. Kiitosta saanut yhteistyö jatkuu, ja tulevan toteutuksen valmistelu on käynnistetty.

Missiona digitaalisen kaupan kansainvälinen kasvu

Ville Simola
Digitaalisen kaupan markkina kasvaa Suomessa ja oli kokonaisuudessaan vuoden 2021 jälkeen noin 13,3 miljardia euroa ja vaikka pandemian tuoma kasvusysäys on väistynyt, verkko-ostoksia tehdään silti kolmannes enemmän kuin ennen pandemiaa. Uusin eCommerce Europen tutkimus kertoo, että suomalaista 81 prosenttia kertoi ostaneensa tavaroita tai palveluita verkosta. Ostot jakaantuvat karkeasti 44 prosenttia tavaroihin, 34 prosenttia liittyy matkailuun, ja 22 prosenttia palveluihin.

EuroCommercen 30-vuotisjuhlanäyttelyssä mielenkiintoisia innovaatioita – Kaupan liitto esitteli Digitaalinen kauppa -opintokokonaisuuden

Kaupan liitto esitteli Digitaalinen kauppa -opintokokonaisuuden EuroCommercen 30-vuotisjuhlaillallisen yhteydessä pidetyssä näyttelyssä Brysselissä 20. kesäkuuta. Näyttelyssä oli mukana kaikkiaan 14 näytteilleasettajaa Euroopan maista. Tarkoituksena oli tuoda esiin kaupan toimialan hyviä käytänteitä, innovaatioita sekä kunnianhimoisia sitoumuksia.

Digitaalinen kauppa -opintokokonaisuus esillä EuroCommercen 30-vuotisjuhlan näyttelyssä Brysselissä

Kaupan liiton ja viiden yliopiston yhteishankkeena käynnistetty Digitaalinen kauppa -opintokokonaisuus on esillä EuroCommercen juhlavuoden näyttelyssä 20. kesäkuuta Brysselissä. Opintokokonaisuus on tarjonnut kahden viime lukuvuoden ajan kauan kaivatun osaamisen kehittämisen väylän suomalaisessa koulutuskentässä digitalisaatioon ja kaupan murrokseen liittyen.  

Digitaalinen kauppa -opintokokonaisuus jatkuu viidessä yliopistossa

Kaupan liiton ja viiden yliopiston yhteishankkeena käynnistetty Digitaalinen kauppa- opintokokonaisuus jatkuu yliopistojen opintotarjonnassa ja on kevääseen 2025 asti yliopistojen tutkinto-opiskelijoiden ja avoimen yliopiston opiskelijoiden valittavissa. Kaupan liitto jatkaa kokonaisuuden koordinointia, ja yliopistot vastaavat jatkossakin opetuksesta. Opintokokonaisuus tukee kaupan yrityksiä kamppailussa yhä pahenevan osaajapulan kanssa.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi