verkkokauppa

Nuoret vaativat ympäristötekoja – mutta kulutuksen lisääminen tekee iloiseksi

Z-sukupolvi eli 15−25-vuotiaat nuoret shoppailevat mielellään kivijalassa, ja usein matkapuhelin kädessä. Mobiilia käytetään myymälässä varsinkin lisätiedon etsimiseen. Vaikka digiostaminen on tuttua kaikille ikäpolville, nuoret asioivat verkkokaupoissa vanhempia mieluummin – ja varsinkin vaateostoksilla. Suomalaisnuorten mielestä poliitikoilta tarvittaisiin nyt merkittäviä ympäristötekoja, mutta nuoret tunnustavat, että tavaroiden ostaminen tekisi heidät itsensä iloisemmiksi.

Näkökulmia kaupan transformaatioon

Hannu Saarijärvi
Kaupan ala käy läpi historiallista murrosta, monimuotoista transformaatiota. Kaupankäynnin kohteet, tavat, muodot ja toimijat ovat muutoksessa: kaupan digitalisoituminen, alustatalous, kuluttajien tarpeiden ja toiveiden pirstaloituminen sekä kaupungistuminen ovat esimerkkejä niistä päällekkäisistä … Lue lisää

Tulevaisuuden kauppa 2018 – asiakaskokemus on tärkein sekä verkossa että kivijalassa

Kauppa kannattaa suomalaista hyvinvointia ja kehittyy ripeämmin kuin koskaan. Tulevaisuuden kauppa 2018 -tapahtuma marssitti kaupan alan toimijoiden eteen ajatuksia ja oivalluksia asiakaskokemuksen merkityksestä, kuluttajien kasvaneista odotuksista, uusista teknisistä ratkaisuista ja palvelukulttuurin kehityksestä. Tärkeintä on ymmärtää, että digitalisaatio vaikuttaa kaikkeen, mitä teemme.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi