palvelu

Kaupoissa venytään poikkeavissakin tilanteissa

Päivittäistavarakaupat ovat toimineet normaalisti Suomessa laajentuneen koronavirusepidemian aikana. Viime viikon loppupuolen tilapäisen kysyntäpiikin jäljiltä myymälöihin on saatu täydennystä ja tavarat virtaavat normaalisti. Erikoinen tilanne synnyttää myös uudenlaisia palvelutapoja.

Case #kauppa: H&M:n Tukholman-lippulaivamyymälän uudet palvelut kannustavat vastuullisempaan muodin kulutukseen

H&M:n Sergelin torin -myymälä Tukholmassa uudistui viime vuoden lopulla. Lippulaivamyymälässä on panostettu asiakaskokemukseen monin täysin uudenlaisin tavoin. Keskiöön on entistä selvemmin nostettu se, mitä asiakkaat arvostavat; uudistuksilla vastataan myös asiakkaiden kasvaviin toiveisiin vastuullisesta muodin kulutuksesta.

Asiakastyytyväisyys puntaroitu – urheilu-, päivittäistavara- ja rautakaupan ketjut parantaneet eniten

Asiakastyytyväisyys on kasvanut kaikilla kaupan aloilla Suomessa, Kaupan liiton tuore Asiakastyytyväisyysindeksi kertoo. Palvelualojen suurin nousija on urheilukauppa, kun taas suurin lasku on tapahtunut tyytyväisyydessä lääkäripalveluihin. Päivittäistavarakauppa luo kaikista tutkituista aloista parasta palvelukokemusta. Asiakaspalvelu on suomalaisen kaupan kilpailuetu – myös joulukaupassa. Joulu on perinteisesti vähittäiskaupan vuoden ykkössesonkia: keskimäärin myynti kasvaa joulukuussa neljänneksen, ja joillakin erikoiskaupan aloilla myynti yli tuplaantuu.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi