Vaatteiden ja jalkineiden vaihtelevat koot tuottavat päänvaivaa niin kuluttajille kuin muodin verkkokauppiaillekin. Zalandolla joka kolmas palautus liittyy tuotteen kokoon. Personointiin vahvasti panostava verkkokauppajätti pyrkii parantamaan kuluttajan mahdollisuuksia osua oikeaan myös vaikeassa kokovalinnassa.
Yhdysvaltalainen Walmart on alkanut hyödyntää tekoälyä Long Islandin Levittownissa sijaitsevan päivittäistavaramyymälänsä valvonnassa. Tekoälyohjelmiston ohjaamat kamerat tunnistavat milloin tuotteet ovat loppumassa hyllyiltä, milloin ostoskärryjä ei ole tarpeeksi tarjolla ja milloin kassoille tarvitaan lisää henkilökuntaa.
Norjalaisen nuorisovaatteisiin keskittyneen muotiketjun Carlingsin täysin digitaalisen vaatemalliston Neo-Ex’in suosio ylitti odotukset, kun tuotteita tilattiin kymmeniin maihin. Innovatiivisen kokeilun tavoitteena on kiinnittää huomiota muodin ympäristövaikutuksiin rajoittamatta mahdollisuutta nauttia uusien vaatteiden tuomasta ilosta.