vastuullisuus

Kalevala Koru hakee kasvua Japanista panostamalla verkkokauppaan

Kalevala Korulla on selkeä näkemys tuleville vuosille: se tavoittelee kolminkertaistavansa liikevaihtonsa vuoteen 2030 mennessä. Tätä kasvua Kalevala Koru on lähtenyt hakemaan kotimarkkinan lisäksi kansainvälisiltä markkinoilta. ”Taloustilanne vaihtelee markkinoittain, joten jalansijaa kannattaa hakea laajasti”, Kalevala Korun toimitusjohtaja Kirsi Paakkari tietää.

Kauppa etsii uutta suuntaa

Lasse Mitronen
Kaupan alan kansainvälinen väki kokoontui Yhdysvaltojen kaupan alan järjestön NRF:n suurtapahtumaan New Yorkissa 14.−17.1.2023. Mukana oli 36 000 osallistujaa ja tarjolla yli 100 alustusta ja noin 950 eri messuosastoa. Puhetta ja teknologiaa oli Javits-messukeskus tulvillaan. Verkot olivat vesillä, mutta mitä haaviin lopulta jäi?

Lausunto luonnoksista kestävyysraportointidirektiivin (CSRD) voimaansaattamisen edellyttämiksi säännöksiksi

Kaupan liitto katsoo, että yritysten yhdenvertaisen kohtelun näkökulmasta on perusteltua taata samat raportointivaatimukset ja -mahdollisuudet paitsi yksittäisille yrityksille, myös niiden muodostamille kiinteille yhteenliittymille yritysmuodosta riippumatta. Erityisen tärkeänä pidämme, että myös … Lue lisää

Tutkimus: Suomalaiset pitävät päivittäistavarakauppaa vastuullisimpana toimialana

Suomalaiset ovat jälleen arvioineet päivittäistavarakaupan parhaiten yhteiskuntavastuuta kantavaksi toimialaksi. Päivittäistavarakaupan kärkisija on säilynyt jo 11 vuoden ajan. Eniten koheni arvio alan verojen maksusta oikeudenmukaisesti kotimaahan. Ympäristö- ja ilmastovastuun sekä tuotteiden ja palveluiden laadun osalta sijoitus nousi yhdellä sijalla.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi