vastuullisuus

Voglia lanseerasi vaatteiden vaikutuslaskurin – myös vaatteiden korjaus- ja huoltopalveluja kehitetty

Voglia lanseerasi hiljattain vaatteiden vaikutuslaskurin. Laskuri mittaa tuotekohtaisesti hiilijalanjälkeä valikoiduille tuotteille ja tuotteen hintaa suhteessa sen käyttöikään. Voglia on viime vuosina kehittänyt myös vaatteiden korjaus- ja huoltopalvelua. Tulevaisuudessa tavoitteena on palauttaa vaate takaisin kiertoon, kierrätyskuiduksi, uusien tuotteiden valmistamiseksi.

YM ja Kaupan liitto: Muovikassien vähennystavoitteen saavuttaminen vaatii vielä lisätoimia

Ympäristöministeriön ja Kaupan liiton välinen green deal -sopimus on vähentänyt nopeasti muovikassien ja -pussien määrää. Tuoreen arvioinnin mukaan vuoden 2020 jälkeen muovisten kantokassien kulutus on kuitenkin kääntynyt pieneen kasvuun, ja vähennystavoitteiden saavuttaminen vuoteen 2025 mennessä edellyttää lisätoimia.

Uudet kestävyysraportointivaatimukset työllistävät kaupan yrityksiä

Tulevina vuosina suuryrityksiltä, suurilta konserneilta ja pörssiyrityksiltä aletaan vaatia kestävyysraporttia, jossa avataan yrityksen tai konsernin toiminnalle olennaisia ympäristöön, yhteiskuntaan ja ihmisoikeuksiin sekä yritysten hallintotapaan liittyviä tekijöitä. EU:n kestävyysraportointidirektiiviin perustuvat kansalliset säännöt astuivat voimaan 1.1.2024 ja tulevat sovellettaviksi vuosien 2024–2026 aikana yritysten koon mukaan porrastetusti. Kestävyysraportin asiasisältöjä ja raportin laatimista ohjataan yksityiskohtaisemmin EU:n komission hyväksymillä raportointistandardeilla.

Stockmann jakaa osaamista ja hiljaista tietoa mentoreidensa välityksellä

Ensimmäinen Career Days -urapäivien ohjelma pyörähti Stockmannilla käyntiin vuosi sitten keväällä. Tuolloin mentorina aloitti Minna Laine, joka vastaa Stockmannilla omnichannel-liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen kehittämisestä. ”On aivan upea tunne, että voin auttaa lahjakkaita ja mukavia ihmisiä kehittymään eteenpäin urallaan”, Laine sanoo. Stockmannin Career Days -ohjelma saa jatkoa tänä keväänä.

Ollaan ihmisiksi -kampanja edelleen ajankohtainen – yhdessä epäasiallista käytöstä vastaan

Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliitto PAMin Ollaan ihmisiksi -kampanja pyörähtää tänään 1.12. käyntiin uudistetulla kampanjailmeellä. Kampanjalla halutaan herätellä asiakkaita miettimään omaa käytöstään niin myyjien kuin muiden asiakaspalvelutyötä tekevien ihmisten työhyvinvoinnin edistämisessä. Asiakkaiden epäasiallinen käytös asiakaspalvelijoita kohtaan on lisääntynyt.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi