vastuullisuus

FIBS ja Kaupan liitto vauhdittavat yritysvastuuta uudenlaisella toimialayhteistyöllä

Yritysvastuuverkosto FIBS ja Kaupan liitto käynnistävät uudenlaisen toimialayhteistyön. Yhteisenä tavoitteena on vauhdittaa yritysvastuuta ja kestävää liiketoimintaa kaupan alalla. FIBSille toimialayhteistyön malli on ensimmäinen, ja se juhlistaa osaltaan verkoston 20-vuotisjuhlavuotta. Kaupan liiton jäsenyrityksille kumppanuus avaa uusia väyliä yritysvastuutietoon ja yhdessä oppimiseen.

Muotikaupan menestys piilee elämyksissä

Muotikaupan yhteisö Fashion Finlandin uusi tapahtuma saattaa toimialan tekijöitä yhteen ja kääntää katseet muotikaupan onnistujiin. Helmikuun lopulla järjestettävässä gaalassa julkistetaan mm. Suomen paras muotikauppa. Kuluttajien toiveet elämyksellisyydestä ja vastuullisuudesta on selvästi kuultu menestyjien pöydissä – ne nousevat esiin kaikissa palkintokategorioissa ja yhä useammin myös kietoutuvat yhteen.

Kaupan vähähiilisyystiekartta rakentuu yhteistyöllä

Työ- ja elinkeinoministeriö kokosi vähähiilisyystiekarttojen laatijat, vaikuttajat ja sidosryhmät tilannekatsaukseen Musiikkitaloon. Kauppa on mukana Suomen hallitusohjelmaan kirjatussa tavoitteessa hiilineutraalista Suomesta vuonna 2035. Toimialan vähähiilisyystiekarttatyö on parhaillaan käynnissä. Työssä huomioidaan niin päivittäistavarakaupan, erikois- ja teknisen kaupan näkökulmat kuin verkkokaupan kasvava vaikutus.

Case #kauppa: H&M:n Tukholman-lippulaivamyymälän uudet palvelut kannustavat vastuullisempaan muodin kulutukseen

H&M:n Sergelin torin -myymälä Tukholmassa uudistui viime vuoden lopulla. Lippulaivamyymälässä on panostettu asiakaskokemukseen monin täysin uudenlaisin tavoin. Keskiöön on entistä selvemmin nostettu se, mitä asiakkaat arvostavat; uudistuksilla vastataan myös asiakkaiden kasvaviin toiveisiin vastuullisesta muodin kulutuksesta.

NRF 2020 Vision: Retail’s Big Show kannusti monikanavaiseen kauppaan luovasti ja vastuullisesti

Runsaat 40 000 kaupan ammattilaista eri puolilta maailmaa kokoontui tammikuun toisena viikonloppuna National Retail Federationin (NRF) Retail’s Big Show -suurtapahtumaan New Yorkiin. Konferenssin puitteissa järjestettiin yli 200 tilaisuutta, joissa keskusteltiin kaupan alan kuumimmista trendeistä, teknologioista, innovaatioista ja lähivuosien kuluttajanäkemyksistä. Miltä kaupan tulevaisuus tällä hetkellä näyttää?

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi