vastuullisuus

Esihenkilöiden työhyvinvointihanke: Vastuullinen kauppa huolehtii myös esihenkilöistään -julkaisu valmistui

Kaupan liitto, Kaupanalan esimiesliitto KEY ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ovat vuosia tehneet yhteistyötä vähittäiskaupan esihenkilöiden työhyvinvointihankkeessa. Viimeisin hankekausi tuli päätökseensä seminaarissa 10.10.2024, ja siellä esiteltiin julkaisu, joka laadittiin osana hanketta.

HUB logistics: CO2-päästölaskenta on välttämätöntä, jotta omaa toimintaa voi kehittää

HUB logistics on suomalainen logistiikkapalveluyritys, joka tarjoaa yrityksille varastointi-, sisälogistiikka- ja puupakkauspalvelua. HUB on yksi Suomen suurimmista logistiikkapalveluyrityksistä ja erityisen vahva markkina-asema sillä on sisälogistiikan palveluntarjoajana. Millainen on HUB logisticsin näkemys ympäristöasioista? Miten se valmistautuu CSRD-raportointiin?

Suomalaisten maksuvalmius kestävistä tuotteista vahvistuu – Epäluulo aasialaista verkkokauppaa kohtaan kasvaa

Hintavetoinen ostaminen on kahdessa vuodessa voimistunut. Tästä huolimatta valtaosa suomalaisista on valmis maksamaan korkeampaa hintaa kestävistä ja kierrätettävistä tuotteista. Suurin osa suomalaisista haluaisi suosia yhteiskuntavastuuta kotimaassa kantavia kauppoja, mutta maksuhalukkuus tästä on heikompaa. Tuoteturvallisuusepäilyt aasialaista verkkokauppaa kohtaan ovat voimistuneet, ja tuoreiden koeostojen mukaan epäilyille on myös perusteita.

Suurin osa suomalaiskulutuksen luontohaitoista ilmenee ulkomailla – S-ryhmä ehkäisemässä banaanin luontohaittoja Väli-Amerikassa

S-ryhmä tutkii parhaillaan toimintansa aiheuttamia haittoja luonnon monimuotoisuudelle. Tuotekohtainen luontohaittojen laskenta on vielä kesken, mutta se tiedetään, että suurin osa S-ryhmän luontojalanjäljestä muodostuu elintarvikkeista. Sekin tiedetään, että hedelmissä ja vihanneksissa banaani on merkittävä luontohaitan aiheuttaja. S-ryhmä onkin jo ryhtynyt ehkäisemään banaanin luontohaittoja Väli-Amerikassa.

Kaupan vastuullisuusaamupäivä – Millä keinoilla vastataan asiakkaiden vastuullisuuskutsuun?

Ovatko verkkokauppa-asiakkaat vastuullisia vai vastuuttomia? Entä miten kauppa voi tukea digiasiakkaansa vastuullisuustyötä ja kestävämpää arkea? Kaupan vastuullisuusaamupäivässä julkistetaan Digikuluttajan vastuullisuus -tutkimus. Saamme myös ajankohtaisen katsauksen verkko-ostamisen vastuullisuuteen ja pureudumme verkkokaupan … Lue lisää

K-ryhmä tarttui hyvinvoinnin haasteeseen: K-Ruoka-sovellus tukee suomalaisten terveellisiä ostosvalintoja

Hyvinvointi on yksi tämän hetken megatrendejä, ja suomalaisten ruokavaliossa olisikin parantamisen varaa. K-ryhmä on tarttunut haasteeseen helpottamalla terveellisten valintojen tekemistä jo kaupassa K-Ruoka-sovelluksen avulla. Samalla asiakkaille palautetaan omaan käyttöön heidän ostodataansa.

Kauppa avaintekijänä ilmastonmuutoksen torjunnassa − vähähiilisyystavoitteiden saavuttaminen vaatii yhteistyötä koko arvoketjulta

Kaupan alan tavoitteena on olla hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä ja lähes päästötön vuoteen 2050 mennessä. Alan päivitetty vähähiilisyystiekartta osoittaa, että yritysten nykyiset toimenpiteet ja sitoumukset ovat hyvä alku, mutta nollapäästöisyyden toteutuminen vuonna 2050 edellyttää, että kaikki kaupan alan yritykset asettaisivat kunnianhimoiset tieteeseen perustuvat päästövähennystavoitteet. Tämän toteuttamiseksi yritykset tarvitsevat tasapuolisen ja ennustettavan sääntely-ympäristön.

Laattapiste-Pukkilan verkkokaupassa asiakas voi laskea ostoskorinsa hiilijalanjäljen

Laattapiste-Pukkilan verkkokaupassa asiakas voi nykyään vertailla rakentamiseen ja remontointiin valitsemiensa tuotteiden ekologisuutta. Uuden työkalun avulla voi helposti vertailla tuotteiden hiilijalanjälkeä tosiinsa. Tietoa tarvitaan, sillä tuleva rakentamislaki määrittää raja-arvoja uudisrakennusten hiilijalanjäljelle.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi