kauppa

Suomalaisten halukkuus tehdä ostoksia fyysisissä myymälöissä on kasvanut korona-aikana – ruoan verkkokauppa herättää kiinnostusta 

Vähittäiskaupan tutkimussäätiön tuoreen tutkimuksen mukaan koronapandemia näkyy ensimmäistä kertaa suomalaisten kuluttajien arvoissa. Erityisesti nuoret ovat kokeneet verkko-ostamisessa aiempaa enemmän vaikeuksia mahdollisesti tuotteiden saatavuusongelmien takia, ja samalla ihmisten halukkuus tehdä ostoksia fyysisissä myymälöissä on suurta. Sosiaalisen median merkitys ostopäätöksissä on kasvanut.  

Kaupan työsuhdeasioiden peruskurssi, osat 1–3

Työsuhdeasioiden peruskurssilla saat hyvän yleiskuvan kaupan keskeisistä työsuhdemääräyksistä. Opit tuntemaan sekä Kaupan työehtosopimuksen määräyksiä että työlainsäädäntöä käsiteltävien aiheiden osalta. Asiantuntijoidemme koulutuksissa saat parasta asiantuntemusta Kaupan työehtosopimuksen tulkintaan. Koulutus jakautuu kolmeen … Lue lisää

Kauppa vaikuttaa kansalaisten arjen sujumiseen kaikissa tilanteissa

Lauri Kulonen
Kaupan palvelut ovat kansalaisten arjen sujumisen kannalta keskeisessä asemassa – myös häiriötilanteissa. Mutta miten kauppa vaikuttaa kansalaisten arkeen yhteiskunnan kannalta vakavassa häiriötilanteessa? Entä miten kaupan toimijat pyrkivät kehittämään palveluidensa jatkuvuutta niiden varalle? Arjen sujumisen kannalta tärkeiden palveluiden jatkuvuudella on selkeä yhteys huoltovarmuuteen.

Kaupan liitto: Kohti ekuitteja markkinaehtoisesti ja yritysten tarpeet edellä

Kaupan liitto on ollut mukana ekuittien sääntökirjatyöryhmässä, jossa on sovittu minimiedellytyksistä, joilla sähköiset ekuitit siirtyvät yritysten välillä. Sääntökirjatyössä on nyt otettu hengähdystauko ja perustettu alaryhmiä selvittämään mm. sitä, miten kauppojen tarpeet pystyttäisiin huomioimaan sääntökirjassa nykyistä paremmin. Kaupan liitto pitää alaryhmien perustamista tärkeänä suuntana kohti aidosti yrityksiä hyödyntäviä ekuitteja.

Ajankohtaiset uutiset sähköpostiisi